• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
Spoedpost Huisartsen Winterswijk

Spoedpost Huisartsen Winterswijk

Spoedpost Huisartsen Winterswijk

085 - 079 1112 voor spoed
in de avond/nacht en in het weekend

Levensbedreigende situatie?
Bel altijd 112

  • Patiënten informatie
    • Hoe werkt de Spoedpost Huisartsen?
    • Heeft u een klacht?
    • Heeft u een compliment?
    • Kosten
    • Huisregels
  • Veelgestelde vragen
  • Organisatie
    • Over ons
    • Nieuws
  • Contact

Levensbedreigende situatie?
Bel altijd 112

Home » Klachtenbemiddeling

Klachtenbemiddeling

Stappenplan voor het indienen van een klacht

Heeft u een klacht over de huisartsenzorg? Laat het uw huisarts of de Spoedpost Huisartsen weten.Als zij niet weten dat u ontevreden bent, kunnen ze de klacht ook niet proberen op te lossen.

Een klacht kan te maken hebben met het gegeven advies, de behandeling of bejegening door de zorgverlener of de wachttijden aan de telefoon. De klacht kan gericht zijn tegen de doktersassistente, praktijkondersteuner of waarnemend huisarts in de huisartsenpraktijk of de doktersassistente/triagiste of huisarts in de Spoedpost Huisartsen.

Stap 1: Bespreek uw klacht met uw huisarts of met de Spoedpost Huisartsen

Op de website van uw huisarts vindt u informatie over de klachtenregeling van de praktijk en de wijze waarop u een klacht kan indienen. Op de website van de Spoedpost Huisartsen, vindt u ook informatie over de klachtenprocedure en/of een klachtenformulier. 

Stap 2: Inschakelen van een onafhankelijke klachtenfunctionaris

Komt u er samen met uw huisarts of de betreffende Spoedpost Huisartsen niet uit, dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Als de praktijk van uw huisarts in het werkgebied ligt van HuisartsenOrganisatie Oost-Gelderland (HOOG), kunt u een beroep doen op de hulp van de onafhankelijke klachtenfunctionaris van HOOG. Dit geldt ook wanneer u een klacht heeft over de zorg die verleend is door de Spoedpost Huisartsen in Apeldoorn, Winterswijk en Zutphen (deze zijn onderdeel van HOOG).

De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. Daarbij kiest de klachtenfunctionaris géén partij, maar helpt u en de huisarts/Spoedpost Huisartsen om de klacht samen op te lossen. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

U kunt de klachtenfunctionaris bereiken via het secretariaat van de huisartsenorganisatie in de regio’s: Tel. 085 – 53 63 109

Stap 3: Klacht voorleggen aan landelijk erkende geschilleninstantie

Als de klacht ook na bemiddeling van de onafhankelijke klachtenfunctionaris niet naar tevredenheid is afgehandeld, kunt u uw klacht voorleggen aan een landelijk erkende geschilleninstantie. Die doet een bindende uitspraak waar beide partijen zich aan moeten houden. De geschilleninstantie kan ook een schadevergoeding toekennen. Elke huisarts en Spoedpost Huisartsen in Nederland is aangesloten bij een erkende geschilleninstantie voor huisartsenzorg. De onafhankelijke klachtenfunctionaris (die u heeft geholpen bij stap 2) kan u helpen in contact te treden met de betreffende geschilleninstantie.

Primaire Sidebar

Voordat u belt, doorloop eerst deze vragen

Wij voorzien u direct van advies.

Start

Spoedpost Huisartsen Winterswijk

085 - 079 1112 voor spoed in de avond/nacht en in het weekend

Footer

Spoedpost Huisartsen Winterswijk

085 - 079 1112
Hou altijd uw legitimatie, BSN en medicatieoverzicht bij de hand.
  • Privacy & cookies
  • Gebruiksvoorwaarden